פניגאלה V4

מחיר למזומן, החל מ: בעדכון
צבעים:

דרגת רשיון: A

"קיצון". זו המילה שאתם מחפשים באופנוע כבד. דוקאטי פניגאלה הוא אופנוע קיצון, אופנוע כביש שמכוון רק לדבר אחד: ביצועים קיצוניים וטהורים של אופנוע סופרספורט קיצוני שמיועד בראש ובראשונה לתת בראש. אנחנו לא מתביישים: בשביל זה יש דוקאטי. השם פניגאלה V4 רומז בעדינות על עוד עובדה חשובה: ה-V4 הוא האופנוע החדש הראשון של דוקאטי שאינו מצויד במנוע שתי בוכנות, אלא ארבע בוכנות. כשהאופנוע כל כך חדשני וכל כך מהפכני, ברור שהוא חייב להיות הטוב ביותר.
שלדה
 
שלדהשלדה קד' מאלומיניום
בסיס גלגלים1469 מ”מ
זווית מזלג24.5 מעלות
מתלה קדמימזלג Showa BPF בקוטר 43 מ"מ עם כוונון מלא
מהלך מתלה קדמי120 מ”מ
גלגל קדמיאלומיניום בעל 5 חישורי Y , 3.50×17
צמיג קדמיפירלי Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
מתלה אחורימערכת Sachs עם כוונון מלא עם זרוע אלומיניום חד צדדית
מהלך מתלה אחורי130 מ”מ
גלגל אחוריאלו מיניום בעל 5 חישורים Y, קל במיוחד, 6”×17”
צמיג אחוריפירלי Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
בלם קדמיזוג דיסקים חצי-צפים 330 מ"מ, קליפרים מונובלוק Brembo M50 רדיאליים 4 בוכנות. מערכת ABS CORNERING EVO בעלת 3 מצבים
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ”מ, קליפר 2 בוכנות. מערכת ABS CORNERING EVO בעלת 3 מצבים
קיבולת מיכל דלק16 ליטר
משקל רטוב198 ק”ג
משקל יבש175 ק”ג
גובה מושב830 מ”מ
ציוד
ציוד סטנדרטימצבי רכיבה, מצבי כוח מנוע, ABS CORNERING EVO, בקרת החלקה EVO, בקרת ווילי, בקרת דריפט, שליטה על בלימת מנוע, קוויק שיפטר EVO לשני הכיוונים, מסך 5' TFT, בקרת זינוק, תאורת חזית מלאה LED
מנוע
סוגדזמודרומיק סטרדלה 90 מעלות V4, קירור מים, 4 שסתומים לצ'יל
נפח1103 סמ”ק
מהלך X קדח81×53.5 מ"מ
יחס דחיסה14.0:1
הספק214 כ"ס ב-13,000 סל"ד
מומנט12.6 קג"מ ב-10,000 סל"ד
הזרקת דלקמערכת אלק', שני מזרקים לציל', מערכת רכב על חוט מלאה עם גופי מצערת אובלים, לועה יניקה משתנה
מפלט4-2-1-2 עם שני ממירים קטליטים ושני חישני למדה
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים עם DQS – Ducati Quick Shifter מעלה/מטה
יחסי תמסורת1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=22/30 6=24/30
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.8:1
הנעה סופיתשרשרת , גג”ש קדמי 16, גג”ש אחורי 41
מצמדSlipper Clutch רב-דיסקי, רטוב. הפעלה הידראולית
טיפולים
טיפול קטן12,000 ק"מ
טיפול גדול24,000 ק"מ

מנוע ה-V4 של הפניגאלה הוא המנוע הראשון של דוקאטי שאינו מצויד בשתי בוכנות, אלא בארבע בוכנות שעובדות בתיאום מושלם בזווית של 90 מעלות בדיוק. רצינו לייצר אופנוע כבד קיצוני, שיהיה שונה אך גם דוקאטי. לכן השקענו בו מאות אלפי שעות עבודה, רכיבה ופיתוח של כל היבט, החל בעקומת המומנט וכלה בצליל הכל כך טהור שמפיקים 1103 סמ"ק אשר משחררים 214 כוחות סוס לכביש, שמעיפים 175 קילוגרמים בלבד. לנו חשובה גם התחזוקה: לכן טיפול מתבצע מדי 12 אלף קילומטרים

175 קילוגרמים. אופנוע קל. קל פירושו מהיר בטירוף. זה הכול. השלדה של הפניגאלה היא אומנות שנהגתה במסלולי המוטו GP  והפכה למציאת בידי מהנדסים שחיים מסלול. מזלג קדמי מתכוונן, מתלה אחורי מתכוונן, מערכת בלימה של ברמבו הכוללת קליפרים בעלי כוח עצירה יוצא דופן ומיכל דלק שמאחסן חלק מן הדלק מתחת לרוכב, לטובת חלוקת משקל אידיאלית. כל אלה חוברים להפוך את הפניגאלה לחיית טרף איטלקית בכביש.

תסתכלו עליו. לא משנה מה נגיד, הפניגאלה הוא יצירת אומנות דו גלגלית שעושה כבוד לדגמי העבר של דוקאטי ומייצרת יראה וכבוד מדגמי העתיד. מחד, העיצוב בסיסי, פשוט, כמעט חייתי. מאידך הוא מתוחכם, החל בעיצוב הזנב וכלה במיכל הדלק שעוצב בצורת יהלום, מערכת היניקה שפועלת בתיאום מושלם ומרשים כדי להתאחד עם החיפויים, כל אלה ממחישים: פניגאלה הוא קלאסיקה.