[vdbtn]
צבעים:

דרגת רשיון: A, A1

בשנות ה-60 הפך דוקאטי סקרמבלר לאופנוע שטח איקוני: יכולת התמרון, יכולת השטח, הביצועים והשימושיות הגבוהה של דוקאטי סקרמבלר הפכו לאגדה על מסלולי שטח סגורים. כעת יש דוקאטי סקרמבלר חדש בשטח, כמעט חצי מאה מאוחר יותר, בגרסה יותר בוגרת, יותר נשלטת, יותר מתוחכמת אך עדיין- קשה שלא להבחין שמדובר בדוקאטי סקרמבלר.
שלדה
 
שלדהשלדת סבך משולשים, צינורות פלדה Trellis
בסיס גלגלים1514 מ"מ
זווית מזלג24.5 מעלות
מתלה קדמי Marzocchi בקוטר 45 מ"מ עם כוונון מלא
מהלך מתלה קדמי150 מ”מ
גלגל קדמייציקת אלומיניום בעל 10 חישורים, 3.50”×18”
צמיג קדמיפירלי MT60 120/70 ZR18
מתלה אחוריזרוע דו צידי, בולם קייאבה עם כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה
מהלך מתלה אחורי150 מ”מ
גלגל אחורייציקת אלומיניום בעל 10 חישורים, 5.50”×17”
צמיג אחוריפירלי MT60 180/55 ZR17
בלם קדמי2 דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ, קליפר Brembo M4.32 מונובלוק רדיאלי 4 בוכנות, עם ABS כסטנדרט
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ"מ, קליפר צף, עם Bosch ABS כסטנדרט
קיבולת מיכל דלק15 ליטר
משקל רטוב206 ק"ג
משקל יבש189 ק”ג
גובה מושב810 מ"מ
ציוד
ציוד סטנדרטי3 מצבי רכיבה, מצבי כוח מנוע, בקרת החקלה ו ABS CORNERING ,מצערת רכב אל חוטית, תאורת LED אחורית, לוח שעונים LCD, צג הילוכים, מד דלק, שקע USB
מנוע
סוגL-טווין, דזמו, 2 שס' לצילינדר, קירור אוויר עם מצנן שמן
נפח1079 סמ”ק
מהלך X קדח98×71 מ"מ
יחס דחיסה11:01
הספק86 כ"ס ב-7500 סל"ד
מומנט9.0 קג"מ ב-4750 סל"ד
הזרקת דלקאלקטרונית, גוף מצערת 55 מ”מ
מפלטמפלט-2-1-2 מפלדת אל חלד בחיפוי אלומניום
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים
יחסי תמסורת1=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=24/23 6=23/24
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.85:1
הנעה סופיתשרשרת, גג"ש קדמי 15, גג"ש אחורי 39
מצמדרב-דיסקי, רטוב, APTC , מצמד מחליק
טיפולים
טיפול קטן12,000 ק"מ
טיפול גדול24,000 ק"מ

1,079 סמ"ק בתצורת V קלאסית של דוקאטי, 86 כוחות סוס ו-88 ניוטון מטר של מומנט, הזמינים כבר נמוך למטה לצורך תאוצות חזקות ויכולת שיוט מרשימה, הזרקה אלקטרונית ומערכת RIDE BY WIRE המעבירה כל פקודת תאוצה ישירות באמצעים אלקטרוניים מן הידית אל פרפר המצערת, בקוטר 55 מילימטרים, אלה מבטיחים שמנוע הסקרמבלר יספק לא רק שפע של כוח זמין, אלא גם סאונד מדהים ונקי דרך מערכת פליטה ייחודית.

כדי לבנות סקרמבלר מוצלח , אופנוע שטח שימשיך מהמקום בו הפסקנו, צריך שלדה מוצלחת. שלדה שתוודא שמדובר באופנוע קל. כמובן שמי שהמציא את הז'אנר יודע כמה דברים על תכנון שלדות. מזלג מרזוקי קדמי מתכוונן, חישוקי 10 זרועות קלים ומהלך מתלה נדיב לגלגל האחורי – של לא פחות מ-150 מילימטרים מבטיחים שהסקרמבלר יספק את הסחורה לא רק על הכביש, אלא גם בשטח.

קשה שלא להבין שזה סקרמבלר. קשה שלא להבין שזה דוקאטי. מיכל הדלק שמותקן גבוה מעל השלדה, מערכת הפליטה החשופה והפנס העגול שאופייני לדוקאטי קלאסיים, אפיל הסמל על מיכל הדלק, שעושה כבוד לדוקאטי סקרמבלר שהחל את הכל. כל אלה מבהירים היטב שזה סקרמבלר. בואו לרכב.