צבעים:

דרגת רשיון: A

אדרנלין. זו המילה היחידה שעליה ניתן לחשוב כשמתארים את דוקאטי פניגאלה V4 R- הגרסה הקיצונית ביותר של הדוקאטי הקיצוני ביותר. פניגאלה V4 R הוא דוקאטי נטול פשרות, הביטוי הטהור ביותר והממוקד ביותר של מה שאופנוע דוקאטי צריך להיות: מכונת רכיבה קיצונית נטו, אופנוע שמיועד באמת למי שאוהב לרכב, למי שמגלח חצאי שניות מזמני הקפה, למי שחי דוקאטי. בגלגול הזה של הפניגאלה, שיא השאיפות של מי שחי דוקאטי, יש עוד יתרון: אביזרי בטיחות. בכך הפניגאלה V4R הופך כנראה לאחד הדגמים האיקוניים ביותר שדוקאטי הציגה אי פעם. צאו לרכב.
שלדה
שלדהשלדה קד' מאלומיניום
בסיס גלגלים1471 מ”מ
זווית מזלג24.5 מעלות
מתלה קדמימזלג ohlins NPX בקוטר 43 מ"מ עם כוונון מלא
מהלך מתלה קדמי120 מ”מ
גלגל קדמיאלומיניום קל במיוחד ומחושל בעל 5 חישורי Y , 3.50×17
צמיג קדמיפירלי Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
מתלה אחורימערכת ohlins TTX36 עם כוונון מלא, זרוע חד צידית מתכווננת
מהלך מתלה אחורי130 מ”מ
גלגל אחוריאלומיניום בעל 5 חישורים, קל במיוחד ומחושל, 6”×17”
צמיג אחוריפירלי Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
בלם קדמיזוג דיסקים חצי-צפים 330 מ"מ, קליפרים מונובלוק Brembo Stylema רדיאליים 4 בוכנות. מערכת ABS CORNERING EVO Bosch בעלת 3 מצבים
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ”מ, קליפר 2 בוכנות. מערכת ABS CORNERING EVO Bosch בעלת 3 מצבים
קיבולת מיכל דלק16 ליטר
משקל רטוב193 ק”ג
משקל יבש172 ק”ג
גובה מושב830 מ”מ
ציוד
ציוד סטנדרטימצבי רכיבה, מצבי כוח מנוע, ABS CORNERING EVO, בקרת החלקה EVO, בקרת ווילי, בקרת דריפט, שליטה על בלימת מנוע, קוויק שיפטר EVO לשני הכיוונים, מסך 5' TFT, בקרת זינוק, תאורת חזית מלאה LED, בולמי זעזועים אוהלינס, משכך היגוי אוהלינס, מצבר ליטיום, גלגלי מרצ'סיני אלומיניום מחושל, מערכת GPS למסלול, מודד זמני הקפה, מגביל מהירות בפיט, כנף קד' קרבון, מסנן אוויר פתוח, תושבת מספר בשליפה מהירה, כיסוי מראות מאלומיניום, מערכת מולטימדיה,
מנוע
סוגדזמוסידיצ'י סטרדלה 90 מעלות V4, קירור מים, 4 שסתומים לצ'יל
נפח998 סמ”ק
מהלך X קדח81×48.4 מ"מ
יחס דחיסה14.0:1
הספק221 כ"ס ב-15,250 סל"ד
מומנט11.5 קג"מ ב-11,500 סל"ד
הזרקת דלקמערכת אלק', שני מזרקים לציל', מערכת רכב על חוט מלאה עם גופי מצערת אובלים, לועה יניקה משתנה
מפלט4-2-1-2 עם שני ממירים קטליטים ושני חישני למבדה
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים עם DQS EVO – Ducati Quick Shifter מעלה/מטה
יחסי תמסורת1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=22/30 6=24/30
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.80:1
הנעה סופיתשרשרת , גג”ש קדמי 15, גג”ש אחורי 42
מצמדSlipper Clutch רב-דיסקי, רטוב. הפעלה הידראולית
טיפולים
טיפול קטן12,000 ק"מ
טיפול גדול24,000 ק"מ

מנוע הדסמודיצ'י סטראדלה R הוא הדבר הקרוב ביותר שאי פעם תחוו למנוע מרוצים טהור, אך בלי המגבלות התחזוקתיות שחלות על מנועי מרוצים. הוא מסוגל לחיות בלי בעיה ב 16,000 סל"ד תוך ניצול מרבי של שיא המומנט וההספק- 221 כוחות סוס שזמינים כבר ב 15,250 סל"ד, וכל זה מ 998 סמ"ק, כלומר המנוע קומפקטי, קל, מלא תחושה, בשרני וכמובן חזק בטירוף. למי שמבין, יש גם מערכת פליטה מלאה של אקרפוביץ', שדוחפת את ההספק אפילו יותר גבוה, ל 234 כוחות סוס שנשמעים נפלא.

מילת המפתח בתכנון הפניגאלה היא "קשיחות". וגם כמובן חיסכון במשקל, כיאה לאופנוע שהוא ספינת הדגל של דוקאטי, לא פחות. למעשה, מדובר באופנוע בו מושקע כל הידע שצברנו במשך עשרות שנים של מרוצים, וזה מורגש היטב: שלדה קלת משקל, זרוע אחורית מתכווננת, מזלג קדמי של OHLINS שלקוח ישירות ממסלולי המרוצים ומעניק לדוקאטי פניגאלה V4R יציבות כיוונית מדהימה ויכולת פניה ללא תחרות. כל אלה מיועדים להבטיח שהפניגאלה V4R לא יהיה רק האופנוע הטוב ביותר בכביש, אלא גם הטוב ביותר על מסלול.

את העיצוב של דוקאטי פניגאלה V4R אי אפשר להגדיר פשוט כ"עיצוב", מדובר במשהו שהוא הרבה יותר מזה. מדובר במשימה הנדסית ועיצובית שמיועדת לאפשר קודם כל מהירות מרבית על מסלול. העובדה שדוקאטי פניגאלה V4R גם נראה מדהים היא רק ספיח, מכיוון שכל חלק, כל מילימטר, נועדו לשמש תפקיד: החל בחריצי הקירור שבצדדים וכלה במערכת הפליטה שמשתלבת בצורה מושלמת בתוך השלדה וכמובן המנוע. המנוע המדהים שרק חלקו האחורי חשוף כדי לאפשר יעילות אווירודינאמית יותר גבוהה. אתם יכולים לקרוא לזה "עיצוב". אנחנו קוראים לזה "מה שצריך כדי לנצח".