מולטיסטראדה 950

צבעים:

דרגת רשיון: A

שלושה באחד- האופנוע הראשון, האחרון והיחיד בשבילי
הדגם הקטן במשפחת המולטיסטרדה המרשימה של דוקאטי. הריגושים, הנוחות והמוניטין האדיר של משפחת אופנועי ההרפתקה האיטלקיים, בחבילה משתלמת ומרגשת מאי פעם. מנוע הטסטסטרטה 11° בנפח 937 סמ"ק, מציע לרוכב, אופנוע וורסטילי, מתוחכם וקל לשליטה.
זהו כרטיס הכניסה האולטימטיבי לאלו המחפשים לרכוב על דוקאטי אמתי במחיר נגיש ובעלויות אחזקה נמוכות. האופנוע מאפשר לרוכב לבחור בין 4 מצבי ניהול מנוע המתאימים לכל תוואי וסגנון רכיבה (ספורט, אורבני, תיור ואנדורו). ברכיבה ספורטיבית ובמצב תיור, יהנה הרוכב מ- 113 כ"ס עוצמתיים. במצב אנדורו ובמצב עירוני, מרוסן המנוע ל- 75 כ"ס, לרכיבה חלקה, חסכונית ובטחוה יותר לאורך זמן.
שלדה
שלדהשלדת צינורות Trellis
בסיס גלגלים1594 מ”מ
זווית מזלג25 מעלות
מתלה קדמימזלג KYB USD בקוטר 48 מ"מ עם כוונון מלא
מהלך מתלה קדמי170 מ”מ
גלגל קדמיחישוק יצוק , 3.00"×19"
צמיג קדמיפירלי Scorpion Trail II 120/70-R17
מתלה אחוריזרוע דו-צידית עם בולם Sachs בעל כוונון מלא
מהלך מתלה אחורי170 מ”מ
גלגל אחוריחישוק יצוק, 4.50"×17"
צמיג אחוריפירלי Scorpion Trail II 170/60-R17
בלם קדמיזוג דיסקים חצי-צפים 320 מ"מ, קליפרים Brembo monoblock רדיאליים, 4 בוכנות. Cornering ABS סטנדרט
בלם אחורידיסק יחיד 265 מ"מ, קליפר 2 בוכנות. Cornering ABS סטנדרט
קיבולת מיכל דלק20 ליטר
משקל רטוב229 ק”ג
משקל יבש204 ק”ג
גובה מושב840 מ"מ (לא ניתן לכיוונון), (820 מ"מ -860 מ"מ עם אביזרי מושב)
ציוד
ציוד סטנדרטי4 מצבי רכיבה, מצבי כ"ס, חבילת הבטיחות של דוקאטי(Cornering ABS+ בקרת החלקה), מערכת זינוק בעלייה, ביטול איתות אוטומטי
מנוע
סוגטסטסטרטה, L-טווין, דזמו, 4 שסתומים לצילינדר, קירור נוזל
נפח937 סמ”ק
מהלך X קדח94×67.5 מ"מ
יחס דחיסה12.6:1
הספק113 כ"ס ב-9000 סל"ד
מומנט9.8 קג"מ ב-7750 סל"ד
הזרקת דלקמערכת הזרקה אלקטרונית של Bosch, גופי מצערת 53 מ"מ, Ride-By-Wire
מפלטמערכת פליטה מפלדת אל חלד עם ממיר קטליטי וחיפוי אלומיניום
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים
יחסי תמסורת1=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=24/23 6=23/24
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.84:1
הנעה סופיתשרשרת, גג"ש קדמי 15, גג"ש אחורי 43
מצמדרב-דיסקי, רטוב, הפעלה הידראולית, Slipper
טיפולים
טיפול קטן15,000 ק"מ
טיפול גדול30,000 ק"מ

אין שום צורך להציג את מנוע הטסטה סטרטה של דוקאטי, אך כדי לסבר את האוזן, הנה כמה נתונים שכיף לנו לספר: הנפח הוא 937 סמ"ק, מנוע V בזווית צרה כמובן. ההספק הוא 113 כוחות סוס, והמנוע שלנו גם גמיש: 9.8 קג"מ זמינים לרוכב כבר ב 7,750 סמ"ק כדי להבטיח יציאה קלה מכל סיבוב וגם שיוט נעים. וכשלא רוצים לשייט, אלא להיות ממש מהירים, טכנולוגיית DSQ נכנסת לפעולה: מנגנון החלפת הילוכים ללא מצמד מבטיח העברות מהירות בלי טיפה של איבוד מומנט או כוח. רכיבה נעימה.

מולטיסטראדה 950 הוא הרבה יותר מאופנוע מהיר, או אופנוע טורינג: הוא צריך לעשות הכל: לכן בשלדה שולבו חלקי פלסטיק בעל חוזק גבוה, מזלג קדמי בעל מהלך ארוך, אך כזה ששומר על קשיחות גבוהה לטובת יכולת תמרון מעולה וכמובן מערכת ה סקייהוק איבו של דוקאטי, המאפשרת לרוכב לכוון באמצעות ממש האופנוע הדיגיטלי את אחד מ 400 מצבי הנסיעה שהמתלים המתוחכמים של המולטיסטראדה מאפשרים.

כמו כל דגמי דוקאטי, גם משפחת מולטיסטראדה הפכה במהרה לאגדה. לכן העיצוב של מולטיסטראדה 950 עושה הרבה כבוד למה שאנחנו מכירים הכי טוב: אופנועי תיור ספורטיביים. אבל כרגיל, אנחנו צריכים גם לעשות כבוד למה שמיוחד בדוקאטי מולטיסטראדה החדש. לכן הפנס הקדמי הייחודי. לכן החישוק הקדמי החדש בקוטר 19 אינץ'. ולכן החיפויים החדשים שבצידי מיכל הדלק – וכמובן העיצוב החדש של חישוקי הגלגלים. לכן אנחנו עושים כבוד לקיים, אבל גם יודעים היטב שקל לדגמים חדשים להפוך לאגדה.