צבעים:

דרגת רשיון: A1, A

המונסטר של דוקאטי, הוא אחד הדגמים החשובים ביותר במגוון אופנועי החברה ובהיסטוריה כולה של יצרנית האופנועים מבולוניה. הדור הרביעי והחדש של המונסטר, לוקח את היסודות החשובים עליהם נבנתה המשפחה עוד משנת 1993 – מנוע כוחני שהותאם לשימוש יומיומי, יחד עם שלדה של אופנוע ספורטיבי, כדי להעניק לרוכב את כל התכונות הדרושות להנאה מושלמת מהרכיבה. בליבו פועם מנוע L-טווין דזמו טסטסטרטה 11 שמפיק 111 כ"ס ואל חלקו הקדמי מחוברת שלדת אלומיניום קלילה בהשראת הפניגאלה ויחד תורמים לירידה משמעותית במשקל ולהעלאת רף התנהגות הכביש. דוקאטי מונסטר פלוס אשר מגיע בשילוב צבעים מרהיב – צביעה אדומה מסורתית עם חישוקים שחורים או צביעה אפורה עם חישוקים אדומים, מוסיף כיסוי למושב המורכב ומשקף בחזית, מאפשר למונסטר לדחוק את יכולות המעטפת לגבולות חדשים.
שלדה
 
שלדהשלדת מונוקוק אלומיניום המחוברת לראשי המנוע
בסיס גלגלים1474 מ”מ
זווית מזלג24 מעלות
מתלה קדמימזלג הפוך 43 מ"מ
מהלך מתלה קדמי130 מ”מ
גלגל קדמיאלומיניום קל, 3.50×17
צמיג קדמיפירלי Diablo Rosso III 120/70 ZR 17
מתלה אחוריזרוע דו-צידית עם בולם בעל כוונון עומס קפיץ ושיכוך החזרה
מהלך מתלה אחורי140 מ”מ
גלגל אחוריאלומיניום קל, 5.50”×17”
צמיג אחוריפירלי Diablo Rosso III 180/55 ZR 17
בלם קדמיזוג דיסקים חצי-צפים 320 מ"מ, קליפרים Brembo M4.32 מונובלוק רדיאליים, 4 בוכנות. ABS Cornering סטנדרט
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות. ABS Cornering סטנדרט
קיבולת מיכל דלק14 ליטר
משקל רטוב188 ק"ג
משקל יבש166 ק”ג
גובה מושב820 מ"מ, 800 מ"מ עם מושב נמוך, 775 מ"מ עם מושב נמוך וקיט הנמכה
ציוד
ציוד סטנדרטימצבי רכיבה, מע' בקרת אחיזה, חבילת הבטיחות של דוקאטי (ABS Cornering + DTC), מצערת RBW, הכנה למערכת מולטימדיה ומחממי ידיים,
לוח שעונים TFT, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת ווילי,
לוח שעונים TFT, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת ווילי, משקף וכיסוי מושב
מנוע
סוגטסטסטרטה ° 11 L-טווין, דזמו, 4 שסתומים לצילינדר, קירור נוזל
נפח937 סמ”ק
מהלך X קדח94×67.5 מ"מ
יחס דחיסה13.3:1
הספק111 כ"ס ב-9250 סל"ד
מומנט8.8 קג"מ ב-7750 סל"ד
הזרקת דלקאלקטרונית, גופי מצערת 53 מ"מ, Ride-By-Wire
מפלטזוג מפלטי אלומיניום
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים
יחסי תמסורת1=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=24/23 6=23/24
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.85:1
הנעה סופיתשרשרת 520, גג"ש קדמי 15, גג"ש אחורי 43
מצמדרב-דיסקי, רטוב, Slipper ATPC
טיפולים
טיפול קטן15,000 ק"מ או 12 חודשים
טיפול גדול30,000 ק"מ

למונסטר החדש מנוע L-טווין דזמו טסטסטרטה 11 מעלות מקורר נוזל בנפח 937 סמ"ק. מנוע זה שעומד בתקן יורו 5 החדש שומר על אופיו הספורטיבי של המונסטר עודות לעליה בנפח, בכוח ובמומנט, תוך שהוא נעשה קל יותר מקודמו ב-2.4 ק"ג ותורם לירידת המשקל הכללית של האופנוע. ההספק עומד כעת על 111 כ"ס ב-9,250 סל"ד והמומנט על 9.6 קג"מ ב-6,500 סל"ד. המנוע החדש מציע גמישות וזמינות כוח יוצאות דופן, שמשפרות מאוד את היכולת לצאת מפניות בזריזות וכמובן להעלות את רף הריגוש ברכיבה.

המונסטר של דוקאטי משך לאורך כל ההיסטוריה, גם רוכבים חדשים וצעירים אל המותג והדור הרביעי למונסטר יוצע גם בגרסה מוגבלת ל-47 כ"ס (רישיון A1) ואת הגבלה זו ניתן להסיר עם שדרוג הרישיון באופן חוקי לגמרי.

דוקאטי מונסטר החדש נולד להיות קל וקומפקטי במיוחד. בדומה למונסטר הראשון, שנבנה סביב שלדה שתוכננה בהשראת הסופרבייק של אותה התקופה, המונסטר החדש תוכנן בצורה קפדנית על בסיס אותה השיטה – עבורו תוכננה שלדת אלומיניום חדשה, קשיחה וקלילה, בהשראת הסופרבייק המודרני של דוקאטי – הפניגאלה. שלדת אלומיניום זו קלה ב-4.5 ק"ג! ביחס לשלדה של הדור השלישי, 60 אחוז חזקה וקשיחה ממנה וכמובן קומפקטית בהרבה בממדיה. בנוסף לכך, החישוקים משילים 1.7 ק"ג ממשקלם, הזרוע האחורית קלה ב-1.6 ק"ג ושלדת הזנב תורמת מצדה לדיאטה 1.9 ק"ג נוספים. התוצאה היא אופנוע שקל ב-18 ק"ג ולכן גם חד יותר, מתמרן מהר יותר, מאיץ חזק יותר וכמובן תחושתי ומהנה יותר מהדורות שקדמו לו. בנוסף לכך, המונסטר החדש מצויד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר – ABS המתחשב בזווית הטיית האופנוע, בקרת אחיזה, בקרת ווילי, בקרת זינוק, מצבי רכיבה, לוח מחוונים TFT צבעוני בגודל 4.3 אינץ' ועוד.

ה-DNA של המונסטר שהפך אותו לאייקון מוטורי וללהיט מכירות לאורך כל השנים היה הפשטות – מנוע, מכל דלק, כידון ומושב שכולם מכוונים לרכיבה טהורה, מהנה וקלילה. הדור החדש מוסיף לפתח את תכונות יסוד אלה ושומר על מאפייני העיצוב החשובים – ליטוש מכל הדלק, פנס החזית המעוגל, הזנב הקליל וההדגשה מוחשית ביותר למנוע. גרסת הפלוס החדשה לוקחת את מאפייני העיצוב הייחודיים של המונסטר שלב אחד קדימה עם כיסוי למושב המורכב שתורם למראה הספורטיבי הנקי, צביעה אדומה מסורתית וחישוקים שחורים או צביעה אפורה וחישוקים אדומים וכן משקף חזית שמשפר את הנוחות ברכיבה ממושכת. הקווים החדשים בעיצוב הכללי מדגישים שמדובר בדור חדש לגמרי, פרק חדש באבולוציה של האופנוע המפלצתי של דוקאטי שמשלב קלאסיות אלגנטית עם ספורטיביות מודרנית מתוחכמת. במבט על, האופנוע החדש חושף קווים חושניים – מושב צר בין מכל דלק וזנב רחבים אשר יוצרים תנוחת רכיבה מושלמת המחברת את הרוכב למכונה, גם ברכיבה יומיומית, בטיול ממושך ואפילו ברכיבת מסלול.




לתיאום פגישה

WhatsApp chat