פניגאלה V4

מחיר למזומן, החל מ: בעדכון
צבעים:

דרגת רשיון: A

"קיצון". זו המילה שאתם מחפשים באופנוע כבד. דוקאטי פניגאלה הוא אופנוע קיצון, אופנוע כביש שמכוון רק לדבר אחד: ביצועים קיצוניים וטהורים של אופנוע סופרספורט קיצוני שמיועד בראש ובראשונה לתת בראש. אנחנו לא מתביישים: בשביל זה יש דוקאטי. השם פניגאלה V4 רומז בעדינות על עוד עובדה חשובה: ה-V4 הוא האופנוע החדש הראשון של דוקאטי שאינו מצויד במנוע שתי בוכנות, אלא ארבע בוכנות. כשהאופנוע כל כך חדשני וכל כך מהפכני, ברור שהוא חייב להיות הטוב ביותר.
שלדה
 
שלדהמונוקוק, אלומיניום
בסיס גלגלים1431 מ”מ
זווית מזלג24 מעלות
מתלה קדמימזלג Ohlins Nix30 עם כוונון מלא.
מהלך מתלה קדמי120 מ”מ
גלגל קדמיאלומיניום בעל 10 חישורים, קל במיוחד, 3.50”×17”
צמיג קדמיפירלי Diablo Rosso Corsa 120/70 ZR17
מתלה אחורימזלג Ohlins TTX 36 עם כוונון מלא. זרוע אחורית דו צידית
מהלך מתלה אחורי130 מ”מ
גלגל אחוריאלומיניום בעל 10 חישורים, קל במיוחד, 5.50”×17”
צמיג אחוריפירלי Diablo Rosso Corsa 180/60 ZR17
בלם קדמיזוג דיסקים חצי-צפים 320 מ"מ, קליפרים מונובלוק Brembo M4.32 רדיאליים 4 בוכנות. מערכת ABS בעלת 3 מצבים
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ”מ, קליפר 2 בוכנות. מערכת ABS בעלת 3 מצבים
קיבולת מיכל דלק17 ליטר
משקל רטוב197.5 ק”ג
משקל יבש175.5 ק”ג
גובה מושב830 מ”מ
ציוד
ציוד סטנדרטימזלג אוהלינס NIX30, בולם זעזועים אחורי אוהלינס TTX, משכך היגוי אוהלינס,מצבר ליטיום סכמת צביעה של קבוצת המוטו GP של דוקאטי . מזלג אוהלינס NIX30, בולם זעזועים אחורי אוהלינס TTX, משכך היגוי אוהלינס,מצבר ליטיום סכמת צביעה של קבוצת המוטו GP של דוקאטי
מנוע
סוגL-טווין סופרקוואדרו, דזמו, 4 שס' לצילינדר, קירור נוזל
נפח955 סמ”ק
מהלך X קדח100×60.8 מ"מ
יחס דחיסה12.5:1
הספק150 כ"ס ב-10500 סל"ד
מומנט10.4 קג"מ ב-9000 סל"ד
הזרקת דלקמיצובישי, אלקטרונית. מצערת “Ride-By-Wire”, זוג מזרקים לגוף המצערת
מפלטנירוסטה, עם ממיר קטליטי בחיפוי אלומיניום
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים עם DQS – Ducati Quick Shifter מעלה/מטה
יחסי תמסורת1=37/15 2=30/16 3=27/18 4=25/20 5=24/22 6=23/24
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.77:1
הנעה סופיתשרשרת , גג”ש קדמי 15, גג”ש אחורי 43
מצמדSlipper Clutch רב-דיסקי, רטוב. הפעלה הידראולית
טיפולים
טיפול קטן12,000 ק"מ
טיפול גדול24,000 ק"מ

מנוע ה-V4 של הפניגאלה הוא המנוע הראשון של דוקאטי שאינו מצויד בשתי בוכנות, אלא בארבע בוכנות שעובדות בתיאום מושלם בזווית של 90 מעלות בדיוק. רצינו לייצר אופנוע כבד קיצוני, שיהיה שונה אך גם דוקאטי. לכן השקענו בו מאות אלפי שעות עבודה, רכיבה ופיתוח של כל היבט, החל בעקומת המומנט וכלה בצליל הכל כך טהור שמפיקים 1103 סמ"ק אשר משחררים 214 כוחות סוס לכביש, שמעיפים 175 קילוגרמים בלבד. לנו חשובה גם התחזוקה: לכן טיפול מתבצע מדי 12 אלף קילומטרים

175 קילוגרמים. אופנוע קל. קל פירושו מהיר בטירוף. זה הכול. השלדה של הפניגאלה היא אומנות שנהגתה במסלולי המוטו GP  והפכה למציאת בידי מהנדסים שחיים מסלול. מזלג קדמי מתכוונן, מתלה אחורי מתכוונן, מערכת בלימה של ברמבו הכוללת קליפרים בעלי כוח עצירה יוצא דופן ומיכל דלק שמאחסן חלק מן הדלק מתחת לרוכב, לטובת חלוקת משקל אידיאלית. כל אלה חוברים להפוך את הפניגאלה לחיית טרף איטלקית בכביש.

תסתכלו עליו. לא משנה מה נגיד, הפניגאלה הוא יצירת אומנות דו גלגלית שעושה כבוד לדגמי העבר של דוקאטי ומייצרת יראה וכבוד מדגמי העתיד. מחד, העיצוב בסיסי, פשוט, כמעט חייתי. מאידך הוא מתוחכם, החל בעיצוב הזנב וכלה במיכל הדלק שעוצב בצורת יהלום, מערכת היניקה שפועלת בתיאום מושלם ומרשים כדי להתאחד עם החיפויים, כל אלה ממחישים: פניגאלה הוא קלאסיקה.

יצירת קשר