צבעים:

דרגת רשיון: A

עוד לא ירד הדופק מהשקת הפניגאלה V4 החדש וכבר הוא עובר מקצה שדרוגים שגורם לנו להבין שמה שראינו עד כה אמנם היה מרגש, אבל עכשיו מדובר בסערה של ממש. הפניגאלה V4 המעודכן לוקח את רף היכולות ודוחק אותו שוב מעלה, גבוה מול כל מתחריו, אבל למרות חיזור כל מרכיבי ההנאה והיכולת, הוא לא שוכח את הרוכב שעל גבו ומבטיח לו סביבת מחיה נוחה יותר, ידידותית יותר והרבה פחות מעייפת, מה שהופך אותו לא רק למהיר יותר בהקפת המסלול, אלא בכל הסשן כולו. דוקאטי אספו מידע מאלפי רוכבים מסביב לעולם ומאירועי הסופרבייק, והמסקנות הולידו שיפורים אווירודינמיים, שינויי שלדה, שינויים בשלל הבקרות האלקטרוניות במטרה לשפר את היציבות, את המהירות בכניסה לפניות ולתחושת ביטחון ברכיבה.
שלדה
 
שלדהשלדה קדמית מאלומיניום
בסיס גלגלים1469 מ”מ
זווית מזלג24.5 מעלות
מתלה קדמימזלג Showa BPF בקוטר 43 מ"מ עם כוונון מלא
מהלך מתלה קדמי120 מ”מ
גלגל קדמיאלומיניום בעל 5 חישורי Y , 3.50×17
צמיג קדמיפירלי Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
מתלה אחורימערכת Sachs עם כוונון מלא עם זרוע אלומיניום חד צדדית
מהלך מתלה אחורי130 מ”מ
גלגל אחוריאלומיניום בעל 5 חישורים Y, קל במיוחד, 6”×17”
צמיג אחוריפירלי Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
בלם קדמיזוג דיסקים חצי-צפים 330 מ"מ, קליפרים מונובלוק Brembo M4.30 רדיאליים 4 בוכנות. מערכת ABS בעלת 3 מצבים
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ”מ, קליפר 2 בוכנות. מערכת ABS Bosch בעלת 3 מצבים
קיבולת מיכל דלק16 ליטר
משקל רטוב198 ק”ג
משקל יבש175 ק”ג
גובה מושב835 מ”מ
ציוד
ציוד סטנדרטימצבי רכיבה, מצבי כוח מנוע, ABS CORNERING EVO, בקרת החלקה2 EVO, בקרת ווילי, בקרת דריפט, שליטה על בלימת מנוע, קוויק שיפטר2 EVO לשני הכיוונים, מסך 5' TFT, בקרת זינוק, תאורת חזית מלאה LED
מנוע
סוגדזמוסדיצ'י סטרדלה 90 מעלות V4, קירור מים, 4 שסתומים לצילינדר
נפח1103 סמ”ק
מהלך X קדח81×53.5 מ"מ
יחס דחיסה14.0:1
הספק214 כ"ס ב-13,000 סל"ד
מומנט12.4 קג"מ ב-10,000 סל"ד
הזרקת דלקמערכת אלק', שני מזרקים לציל', מערכת רכב על חוט מלאה עם גופי מצערת אובלים, לוע יניקה משתנה
מפלט4-2-1-2 עם שני ממירים קטליטים ושני חיישני למדה
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים עם DQS – Ducati Quick Shifter מעלה/מטה, EVO2
יחסי תמסורת1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=22/30 6=24/30
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.80:1
הנעה סופיתשרשרת , גג”ש קדמי 16, גג”ש אחורי 41
מצמדSlipper Clutch רב-דיסקי, רטוב. הפעלה הידראולית
טיפולים
טיפול קטן12,000 ק"מ
טיפול גדול24,000 ק"מ

דוקאטי פניגאלה V4 החדש מונע על ידי אחד המנועים המסעירים ביותר בעולם האופנועים אשר הגיע ברובו מאופנוע המוטו GP. נפחו 1,100 סמ"ק, ארבעת הצילינדרים שלו מחולקים ב-V 90 מעלות והם מפיקים 214 כ"ס ב-13,000 סל"ד ו-12.6 קג"מ ב-10,000 סל"ד – נתוני כוח מדהימים שיודעים לפעפע אדרנלין ישר למוח. לרשות הרוכב עומדים מספר מצבי רכיבה אשר משפיעים על תפוקת הכוח והמומנט במנוע כדי להתאים לכל סביבת רכיבה שתיבחר – מרכיבה על הכביש הציבורי ועד התאמה אישית מלאה במצבי רכיבה על מסלול המירוצים.

גם השלדה של הפניגאלה V4 קיבלה השראה מאופנוע המוטו GP ונוצרה הודות לניסיון הרב של דוקאטי על מסלולי המירוצים בעולם. גם כאן, המנוע הוא רכיב נושא עומס בשלדה וזו שוקלת 4 קילוגרמים בלבד. מבנה זה לא רק תורם להפחתה משמעותית במשקל, אלא גם למבנה קומפקטי וקשיח במיוחד.החלק הקדמי של השלדה נעשה דומה מאוד לזה של גרסת ה-V4R וזה לא רק מפחית משקל, אלא גם משפיע על השיחות השלדה והתחושה שעוברת לידי הרוכב. מבנה זה מפחית את העומס על הצמיגים ומגביר את מהירות הפניה של האופנוע. נקודת חיבור המזלג הקדמי נמוכה ב-4 מ"מ, הבולם האחורי התקצר ב-2 מ"מ ושני מוטות הלינק קצרים יותר ב-5 מ"מ. שינויים אלה הגביהו את האופהוע ב-5 מ"מ וכך גם את מרכז הכובד והשיפור בכניסה לסיבובים מורגש מאוד. אל קצות השלדה מחוברים מתלים מהרף העליון – מזלג 43 מ"מ בטכנולוגיית BPF (Big Piston Fork) ובולם אחורי תואם עם כוונון מלא. לצדם גם משכך היגוי ובלמי ברמבו עוצמתיים. גרסת ה-S חמושה במתלי אוהלינס – מזלג NIX-30 ובולם אחורי TTX36 מאחור מבוקרי מחשב אשר משנים רמת השיכוך בהתאם להגדרות הרוכב.

דוקאטי פניגאלה V4 החדש עוצב לא רק כדי להיות האופנוע היפה ביותר שאי פעם עלה על האספלט, אלא אם כדי לפלח את האוויר בצורה מושלמת. מחלקת דוקאטי קורסה חברו אל מחלקת העיצוב ויחד ביצעו שלל ליטושים למעטפת החיצונית לשיפור הנראות והחבילה האווירודינמית. המשקף המקורי הוחלף באחר גבוה יותר מפלקסי-גלס, שיפור הפניית האוויר לעבר הרדיאטור וכמובן הכנפונים שמשפרים את היציבות במהירות גבוהה ובבלימה – יותר מ-30 ק"ג של לחץ לטובת ההצמדה ב-270 קמ"ש. מול הרוכב נמצא מסך TFT צבעוני עשיר במידע בגודל 5 אינץ', מכל הדלק מפוסל בצורה מושלמת לחביקה עם הרגליים.