[vdbtn]
צבעים:

דרגת רשיון: A, A1

DESERT SLED
דוקאטי סקרמבלר דזרט סלאד הוא מחווה. מחווה לאופנוענים של פעם, של שנות השישים והשבעים, אלה שנולדו בקליפורניה ובניו מכסיקו ורצו אופנוע שיוכל לחצות את המדבריות של ארצות הברית, בלי להתעייף, בלי לעייף את הרוכב, שיהיו קשוחים ומוכנים לכל דבר. אופנועי אנדורו יש הרבה. אופנועי אנדורו איטלקיים שהם דוקאטי אפשר לספור על יד אחת ולהישאר עם עודף. מה שייחד את אופנועי האנדורו ההם היה רוח החדשנות, היכולת לשפר, לשדרג, לחרוג מהנורמה כדי לייצר אופנוע שיאתגר את הרוכב כל הזמן אך גם יהיה קשוב לו, יזרום איתו וידע להתמודד באופן מושלם עם תוואי שטח מדברי.
שלדה
שלדהשלדת סבך משולשים, צינורות פלדה Trellis
בסיס גלגלים1505 מ"מ
זווית מזלג24 מעלות
מתלה קדמימזלגות USD 46 מ"מ, עם כיוונון מלא
מהלך מתלה קדמי200 מ”מ
גלגל קדמיאלומיניום בעל חישורים, 3.00”×19”
צמיג קדמיפירלי - SCORPION RALLY STR™ 120/70 R19
מתלה אחוריזרוע דו צידי, בולם קייאבה עם כיוון עופס קפיץ ושיכוך חזרה
מהלך מתלה אחורי200 מ”מ
גלגל אחוריאלומיניום בעל חישורים, 4.50”×17”
צמיג אחוריפירלי - SCORPION RALLY STR™ 170/60 R17
בלם קדמידיסק צף בקוטר 330 מ"מ, קליפר Brembo מונובלוק רדיאלי 4 בוכנות, עם ABS Cornering כסטנדרט
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ"מ, קליפר צף, עם ABS Cornering כסטנדרט
קיבולת מיכל דלק13.5 ליטר
משקל רטוב209 ק"ג
משקל יבש193 ק”ג
גובה מושב860/840 מ"מ
ציוד
ציוד סטנדרטיתאורת חזית DRL, מגן פנס ראשי, אור חניה קד' LED, פנס אח' LED, לוח שעונים LCD, מקום אחסון מתחת למושב, כידון אלומיניום מחוזק, שקע USB, מערכת ABS Cornering, חיווי מצב גיר ומד דלק,
מנוע
סוגL-טווין, דזמו, 2 שס' לצילינדר, קירור אוויר עם מצנן שמן
נפח803 סמ”ק
מהלך X קדח88×66 מ"מ
יחס דחיסה11:01
הספק73 כ"ס ב-8250 סל"ד
מומנט6.8 קג"מ ב-5750 סל"ד
הזרקת דלקאלקטרונית, גוף מצערת 50 מ”מ
מפלטמפלט 2-1 מפלדת אל חלד בחיפוי אלומניום
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים
יחסי תמסורת1=32/13 2=30/18 3=28/21 4=26/23 5=22/22 6=24/26
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.85:1
הנעה סופיתשרשרת, גג"ש קדמי 15, גג"ש אחורי 46
מצמדרב-דיסקי, רטוב, APTC , מצמד מחליק, תפעול הידראולי
טיפולים
טיפול קטן12,000 ק"מ
טיפול גדול24,000 ק"מ

מנוע ה V של דוקאטי מתאים להרבה משימות. במקרה הזה הוא מתאים מעולה לדזרט סלאד, הודות למומנט מרשים שזמין כבר בסל"ד נמוך ומאפשר התגברות פשוטה על מכשולים בשטח. ההספק: 83 כוחות סוס ושיא המומנט שזמין כבר ב 5,750 סל"ד הופכים את המרוץ אחר כוח זמין למשימה קלה במיוחד, בעיקר בשטח.

שם המשחק הוא מהלך מתלה: כמה המתלה יכול לנוע למעלה ולמטה כדי לספוג שיבושים ומפגעים. לדזרט סלאד יש מהלך מתלה גדול יותר מדגמי סקרמבלר אחרים: 200 מילימטרים מקדימה ו 200 מילימטרים מאחור, מספיק כדי להפוך שטח קשה לאוטוסטראדה.

דילמה: איך מעצבים דוקאטי שמיועד לשטח קשה. התשובה: משלבים שימושיות יחד עם סגנון איטלקי. לכן המיגון הקדמי מהווה חלק אינטגראלי מהמראה המדהים של סקרמבלר דזרט סלאד. לכן השלדה חשופה וצבועה באזום ומיכל הדלק יושב גבוה מעל השלדה. ולכן חישוקי אלומיניום בקוטר 19 אינץ' שעושים כבוד לאופנועי שטח של שנות השישים עם דגש על טכנולוגיה מודרנית, משקל קל וצמיגי שטח של פירלי.