צבעים:

דרגת רשיון: A + A1

עם מפלצות לא מתעסקים
דוקאטי מונסטר 821 הוא החבר הטרי ביותר במשפחת דגמי המונסטר. הוא ספורטיבי, שימושי וגם בטוח, אך מעל הכול: הוא דוקאטי מונסטר, אופנוע שנועד להלהיב בזכות מנוע V המפיק 109 כוחות סוס. רוכב שלו הוא רוכב יעיל יותר, מחושב יותר ולכן מהיר יותר. לכן דוקאטי מונסטר מעניק מעטפת ביטחון הכוללת בקרת יציבות ומערכת ABS המבטיחות בטיחות מרבית בכל מצב ובכל מזג אוויר. בנוסף, המונסטר 821 כולל גם מערכת קוויקשיפט אופציונאלית, צג מידע ואפשרויות לשינוי מצבי רכיבה. וכן, אנו מודעים לעובדה שדוקאטי מונסטר הוא אגדה. עם אגדות לא מתעסקים, אגדות משמרים. האגדה שלנו חיה ובועטת והמונסטר 821 מהווה מחווה מדהימה למונסטר 900 המקורי: הוא חזק, פרוע, ומהיר אך גם נשלט ובטוח. לא התעסקנו עם המפלצת, עשינו לה כבוד
שלדה
שלדהשלדת צינורות Trellis המחוברת לראשי המנוע
בסיס גלגלים1480 מ”מ
זווית מזלג24.3 מעלות
מתלה קדמימזלג הפוך 43 מ"מ
מהלך מתלה קדמי130 מ”מ
גלגל קדמיאלומיניום קל, 3.50×17
צמיג קדמיפירלי Diablo Rosso III 120/70 ZR 17
מתלה אחוריזרוע דו-צידית עם בולם Sachs בעל כוונון מלא
מהלך מתלה אחורי140 מ”מ
גלגל אחוריאלומיניום קל, 5.50×17
צמיג אחוריפירלי Diablo Rosso III 180/55 ZR 17
בלם קדמיזוג דיסקים חצי-צפים 320 מ"מ, קליפרים Brembo M4.32 מונובלוק רדיאליים, 4 בוכנות. ABS סטנדרט
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות. ABS סטנדרט
קיבולת מיכל דלק16.5 ליטר
משקל רטוב206 ק"ג
משקל יבש180.5 ק”ג
גובה מושבמתכוונן בין 785 ל-810 מ"מ
ציוד
 
ציוד סטנדרטימצבי רכיבה, מע' בקרת אחיזה, חבילת הבטיחות של דוקאטי (ABS + DTC), מצערת RBW, הכנה למערכת אזעקה, כיסויי למושב אחורי
לוח שעונים TFT, אפשרות לקוויקשיפטר לשני הכיוונים
מנוע
 
סוגטסטסטרטה ° 11 L-טווין, דזמו, 4 שסתומים לצילינדר, קירור נוזל
נפח821 סמ”ק
מהלך X קדח88×67.5 מ"מ
יחס דחיסה12.8:1
הספק109 כ"ס ב-9250 סל"ד
מומנט8.8 קג"מ ב-7750 סל"ד
הזרקת דלקאלקטרונית, גופי מצערת 53 מ"מ, Ride-By-Wire
מפלטזוג מפלטי אלומיניום
מערכת הינע
 
תיבת הילוכים6 הילוכים
יחסי תמסורת1=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=24/23 6=23/24
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.85:1
הנעה סופיתשרשרת 520, גג"ש קדמי 15, גג"ש אחורי 46
מצמדרב-דיסקי, רטוב, Slipper ATPC
טיפולים
 
טיפול קטן15,000 ק"מ
טיפול גדול30,000 ק"מ

Testastretta 11°

בלב המונסטר 821 פועם מנוע V – Testastretta 11° בנפח 821 סמ"ק המהווה פסגה של היכולות הטכנולוגיות שדוקאטי צברה בעשרות שנים של תכנון מנועים מנצחים. המנוע, שתוכנן מראש כחלק מן השלדה נושם דרך צמד מצערות אלקטרוניות המבטיחות יניקה של אוויר ליצירת תערובת אידיאלית המאפשרת למנוע לייצר 109 כוחות סוס ו86 נ"מ וגם לעמוד בתקן הזיהום האירופי EURO 4. למרות ההספק הגבוה, עיקר הדגש הוא על מומנט זמין לאורך כל קשת הסל"ד, אך לא רק: למרות מעטפת הביצועים הקיצונית, המונסטר 821 דורש כיוון מרווחי שסתומים רק מדי 30 אלף קילומטרים, כדי להבטיח שלוות רכיבה מושלמת, כי כשהראש שקט, הרוכב יותר מהיר.

גם מפלצות צריכות שדרוג: דוקאטי מונסטר 821 עבר עיצוב מחדש ושדרוג של השלדה כדי להפוך אותו ליותר יעיל, יור זריז ולכן יותר מהיר, בלי לפגוע במראה השרירי והנחוש שהופך כל מונסטר למונסטר. מיכל הדלק, בנפח 16.5 ליטרים משותף גם למונסטר 1200 ומבטיח טווח רכיבה ארוך במיוחד ואילו המושב ניתן לכוונון לגבהים שונים (785 מ"מ עד 810 מ"מ) כך שהמונסטר 821 מתאים לרוכבים-ולרוכבות בלי שיצטרכו לבצע פשרות.

כדי להפוך למפלצת האולטימטיבית, דוקאטי מונסטר 821 עבר מקצה שדרוגים שנועדו להפוך אותו רזה יותר, קומפקטי יותר, ספורטיבי יותר וקרוב ככל האפשר לדוקאטי מונסטר המקורי, אופנוע הנייקד הראשון של דוקאטי. הסוד הוא תשומת הלב: מיכל הדלק לדוגמה עוצב מחדש כך שיהיה קל יותר ומודרני יותר, אך גם יהווה מחווה לדוקאטי מונסטר של 1992, המונסטר שהחל את הכל. הזנב הקצר והקומפקטי מאפשר כיוון של המושב לרכיבה נוחה וצינור הפליטה עוצב בהשראת המונסטר 1200. וכמובן הפנס העגול, כי אי אפשר בלי לעשות כבוד למונסטר המקורי.