Ducati Multistrada V4 S – אמינות מוכחת אחרי 100,000 ק״מ

המגזין הגרמני Motorrad, מהחשובים והאמינים באירופה בתחום הדו־גלגלי, העמיד את ה־Ducati Multistrada V4 S למבחן עמידות קיצוני – מאה אלף קילומטרים של רכיבה אמתית בתנאי מזג אוויר ודרך מכל הסוגים. במשך כ־1,300 ימים האופנוע חצה מדינות, הרים וערים, התמודד עם שלושה חורפים אירופיים ועם כל סוגי הדרכים האפשריים – מכבישים מהירים ועד שבילי עפר, מבלי לאבד שמץ מאמינותו או מהנאת הרכיבה שמזוהה כל כך עם דוקאטי.

בסיום המבחן, ה־Multistrada V4 S קיבלה תעודת אמינות רשמית מהמגזין, שהעניקה הכרה רשמית לפרויקט הפיתוח של דוקאטי ולמנוע ה־V4 Granturismo. לאחר מאה אלף קילומטרים של מבחני מאמץ, נמצאו סימני שחיקה מזעריים בלבד בצילינדרים ובשסתומים, ללא ירידה בדחיסה ואף עלייה מפתיעה של כמעט שישה כוחות סוס לעומת תחילת הבדיקה. הנתון הזה ממחיש לא רק את רמת ההנדסה, אלא גם את הדיוק המכני של המנוע שנולד לשלב בין ביצועים גבוהים לאמינות יומיומית.

לאורך המבחן התמודד המולטיסטרדה עם כל סוגי הנסיעות האפשריים, מרכיבה זוגית עם ציוד מלא, דרך ימי מסלול שבהם נבחנה העמידות של הבלמים והמנוע בעומסים קיצוניים, ועד רכיבה ממושכת בכבישים עירוניים ובכבישים מהירים. מלבד תחזוקה שוטפת והחלפות אחריות בודדות, לא נדרש שום תיקון מהותי. צוות דוקאטי עקב מקרוב אחר המבחן לכל אורכו, והיה נוכח גם בעת הפירוק הסופי בסדנת Ducati שטוטגרט, שם נבדקו כל רכיבי המנוע הפנימיים יחד עם עורכי המגזין. התוצאות היו יוצאות דופן, הצילינדרים, הבוכנות, השסתומים וגלי הזיזים נמצאו במצב כמעט חדש, המצמד עמד עדיין בטווח השחיקה התקין לאחר מאה אלף קילומטרים, ותיבת ההילוכים נמצאה במצב מצוין, עם שחיקה טבעית בלבד ביחס לשימוש האינטנסיבי שעברה.

ההשתתפות במבחן לא הייתה הימור, אלא חלק מתפיסת העולם של דוקאטי, שבוחנת כל דגם בתהליכי endurance ארוכים כבר משלב הפיתוח. במפעלי בורגו פאניגלה מתבצעים מבחני עמידות קבועים, ומספר יחידות של Multistrada V4 כבר חצו את רף מאה אלף הקילומטרים במסגרת ניסויים פנימיים. אחד האופנועים אף הגיע ל־200,000 קילומטרים, וגם לאחר פירוק מלא נמצא המנוע במצב טכני מצוין.

מתוך תובנות שנאספו במהלך המבחן הגרמני, דוקאטי אף ביצעה שיפורים טכניים נוספים, הותקנו בושינגים חדשים להגנה טובה יותר על מיסבי הגלגלים מפני חדירת מים, הוחלפו חומרים פלסטיים בעמידים יותר לקרינת UV, ורכיבי תיבת ההילוכים עברו אופטימיזציה לשיפור החלקת הפעולה והעמידות לאורך זמן.

מבחן העמידות של Motorrad מוכיח כי ה־Ducati Multistrada V4 S הוא לא רק אופנוע טורינג עוצמתי ומפנק, אלא גם אחת המכונות האמינות ביותר שנבנו אי־פעם. מנוע ה־V4 Granturismo הוא לב שממשיך לפעום גם אחרי עשרות אלפי קילומטרים, ומעניק לרוכב את השילוב המושלם בין ביצועים, נוחות ותחושת ביטחון מוחלטת בכל דרך ובכל מזג אוויר. זהו האופנוע שמוכיח שעם דוקאטי, גם האמינות היא חלק מהביצועים.

עוד מהבלוג שלנו: