היפרמוטארד 950

צבעים:

דרגת רשיון: A

הקטע שלנו הוא אדרנלין. אנחנו מייצרים אותו. האמצעי ליצור: אופנוע. דוקאטי. קבלו את דוקאטי היפרמוטארד 950, אופנוע שעושה כבוד לאופנועי הסופרמוטרד בלי לאבד מילימטר של אופי ויותר חשוב: בלי לאבד גרם אחד של שימושיות. העיקרון נותר זהה: כידון רחב, זוויות הטיה קיצוניות, אחיזה גבוהה ויכולת תמרון מעולה. וכוח. כוח. כוח: 114 כוחות סוס, מינימום משקל ויכולת להאיץ מהר בכל סיטואציה כדי לצאת ראשון מהסיבוב, לבלום ראשון לפני הסיבוב ולייצר תאוצה אימתנית בכל ישורת. לכל מי שאומר שהחיים הם לא מרוץ: אתם טועים.
שלדה
שלדהשלדת צינורות Trellis
בסיס גלגלים1493 מ"מ
זווית מזלג25 מעלות
מתלה קדמימזלג מרזוקי הפוך 45 מ"מ מתכוונן מלא
מהלך מתלה קדמי170 מ”מ
גלגל קדמיאלומיניום, 3.50”×17”
צמיג קדמיפירלי Diablo Rosso II 120/70-17
מתלה אחוריזרוע חד-צידית עם בולם Sachs. כוונון עומס קפיץ ושיכוך החזרה
מהלך מתלה אחורי150 מ”מ
גלגל אחוריאלומיניום, 5.50”×17”
צמיג אחוריפירלי Diablo Rosso II 180/55-17
בלם קדמיזוג דיסקים חצי-צפים 320 מ"מ, קליפרים Brembo מונובלוק רדיאליים 4 בוכנות. מערכת ABS Cornering כסטנדרט
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות. מערכת ABS Cornering כסטנדרט
קיבולת מיכל דלק14.5 ליטר
משקל רטוב
משקל יבש178 ק”ג
גובה מושב870 מ”מ
ציוד
ציוד סטנדרטימצבי רכיבה, ABS Cornering שלושה מצנבים, בקרת החלקה (DTC EVO) בקרת ווילי, תאורת אור (DRL) כידון אלומיניום,רגליות מורכב נשלפות, שקע USB
מנוע
סוגטסטסטרטה 11°, L-טווין, דזמו, 4 שס' לצילינדר, קירור נוזל
נפח937 סמ”ק
מהלך X קדח94×67.5 מ"מ
יחס דחיסה13.1:1
הספק114 כ"ס ב-9000 סל"ד
מומנט9.7 קג"מ ב-7500 סל"ד
הזרקת דלקמערכת הזרקה אלקטרונית, גופי מצערת 53 מ"מ, Ride-By-Wire
מפלטזוג מפלטי אלומיניום מתחת למושב עם ממיר קטליטי ושני חיישני למבדה
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים
יחסי תמסורת1=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=23/24 6=23/24
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.85:1
הנעה סופיתשרשרת 525, גג”ש קדמי 15, גג”ש אחורי 43
מצמדSlipper רב-דיסקי, רטוב
טיפולים
טיפול קטן15,000 ק"מ
טיפול גדול30,000 ק"מ

מנוע ה L TWIN של דוקאטי, בנפח 937 סמ,ק עבר שורה של שיפורים שנועדו להפוך אותו להרבה יותר קל. קל פירושו מתאמץ פחות. מתאמץ פחות פירושו יכול להתאמץ יותר, יותר סל"ד, יותר מומנט ויותר כוח. למרות שדוקאטי השילה קילו וחצי ממשקל מנוע ה L TWIN  של ההיפרמוטארד, הוא מפיק ארבעה כוחות סוס יותר מן המנוע הקודם. אז יש לנו 114 כוחות סוס על אופנוע קל וצר, עם יכולת תמרון מדהימה. והכוח זמין: 80% מהמומנט זמין לרוכב כבר ב 3,000 סל"ד, כלומר אפשר להאיץ כשאופנועים אחרים עדיין מחפשים להגיע לטווח האפקטיבי. מי שמאיץ קודם מנצח קודם.

חיסכון במשקל שווה מהירות. לכן ההיפרמוטארד 950 החדש מבוסס על שלדה שקלה בקילו שלם מהשלדה הקודמת. דוקאטי יודעת לבנות שלדות, לכן השלדה של ההיפרמוטארד 950 מורכבת ממקטעים בעובי משתנה, שמוסיפים חוזק. מקדימה יש מזלג מרזוקי חדש, עם טווח פעולה מכובד של 170 מילימטרים ומשקל שהופחת בחצי קילו. על הבלימה אחראי קאליפר מונובלוק קדמי של ברמבו ששותל את ההיפרמוטארד במקום כשצריך, גם לעצירה וגם לסטופי על חישוקי ה 17 אינץ' החדשים. תשתוללו קצת.

מרוצי סופר מוטו נולדו מתוך כורח: אופנוענים שרצו להוכיח יכולת בלי להתחרע ולהתפרע בכביש, תוך דגש על יכולת רכיבה על אופנועים עם מרכז כובד גבוה ויכולת להאיץ מהר וחזק ולבלום מאוחר. כאן אין "עיצוב", כאן יש "פונקציונאליות", מצב בו העיצוב מושפע ישירות מהצורך להיות יותר מהיר. אבל זו דוקאטי. לכן האגזוז החשוף. לכן השלדה האדומה. לכן הצביעה של מיכל הדלק, שנועד להיראות טוב אבל בעיקר לאפשר לרוכב זוויות הטיה מרביות ויכולת לשמור על קו בתוך סיבוב. אתם יכולים לקרוא לזה "צורך", אנחנו קוראים לזה "נראה טוב כדי לנצח".