אירועים
שבוע דוקאטי העולמי
מועדון בעלי דזמו
Ducati Grandstands
מסעות דוקאטי
וידאו
ספרי משתמש להורדה
קטלוג חלפים להורדה
הודעות לרוכבים
קריאות שירות
מחירון חלפים
צור קשר
אודותינו
אפשרויות מימון
עדכונים ומבצעים
תקנון מבצעים
דוקאטי בעיתונות
צור קשר
שלדה | |
---|---|
שלדה | שלדת מונוקוק אלומיניום המחוברת לראשי המנוע |
בסיס גלגלים | 1474 מ”מ |
זווית מזלג | 24 מעלות |
מתלה קדמי | מזלג הפוך 43 מ"מ |
מהלך מתלה קדמי | 130 מ”מ |
גלגל קדמי | אלומיניום קל, 3.50×17 |
צמיג קדמי | פירלי Diablo Rosso III 120/70 ZR 17 |
מתלה אחורי | זרוע דו-צידית עם בולם בעל כוונון עומס קפיץ ושיכוך החזרה |
מהלך מתלה אחורי | 140 מ”מ |
גלגל אחורי | אלומיניום קל, 5.50”×17” |
צמיג אחורי | פירלי Diablo Rosso III 180/55 ZR 17 |
בלם קדמי | זוג דיסקים חצי-צפים 320 מ"מ, קליפרים Brembo M4.32 מונובלוק רדיאליים, 4 בוכנות. ABS Cornering סטנדרט |
בלם אחורי | דיסק יחיד 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות. ABS Cornering סטנדרט |
קיבולת מיכל דלק | 14 ליטר |
משקל רטוב | 188 ק"ג |
משקל יבש | 166 ק”ג |
גובה מושב | 820 מ"מ, 800 מ"מ עם מושב נמוך, 775 מ"מ עם מושב נמוך וקיט הנמכה |
ציוד | |
ציוד סטנדרטי | מצבי רכיבה, מע' בקרת אחיזה, חבילת הבטיחות של דוקאטי (ABS Cornering + DTC), מצערת RBW, הכנה למערכת מולטימדיה ומחממי ידיים, לוח שעונים TFT, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת ווילי, |
מנוע | |
סוג | טסטסטרטה ° 11 L-טווין, דזמו, 4 שסתומים לצילינדר, קירור נוזל |
נפח | 937 סמ”ק |
מהלך X קדח | 94×67.5 מ"מ |
יחס דחיסה | 13.3:1 |
הספק | 111 כ"ס ב-9250 סל"ד |
מומנט | 8.8 קג"מ ב-7750 סל"ד |
הזרקת דלק | אלקטרונית, גופי מצערת 53 מ"מ, Ride-By-Wire |
מפלט | זוג מפלטי אלומיניום |
מערכת הינע | |
תיבת הילוכים | 6 הילוכים |
יחסי תמסורת | 1=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=24/23 6=23/24 |
הנעה ראשונית | גלגלי שיניים, יחס 1.85:1 |
הנעה סופית | שרשרת 520, גג"ש קדמי 15, גג"ש אחורי 43 |
מצמד | רב-דיסקי, רטוב, Slipper ATPC |
טיפולים | |
טיפול קטן | 15,000 ק"מ או 12 חודשים |
טיפול גדול | 30,000 ק"מ |
למונסטר החדש מנוע L-טווין דזמו טסטסטרטה 11 מעלות מקורר נוזל בנפח 937 סמ"ק. מנוע זה שעומד בתקן יורו 5 החדש שומר על אופיו הספורטיבי של המונסטר עודות לעליה בנפח, בכוח ובמומנט, תוך שהוא נעשה קל יותר מקודמו ב-2.4 ק"ג ותורם לירידת המשקל הכללית של האופנוע. ההספק עומד כעת על 111 כ"ס ב-9,250 סל"ד והמומנט על 9.6 קג"מ ב-6,500 סל"ד. המנוע החדש מציע גמישות וזמינות כוח יוצאות דופן, שמשפרות מאוד את היכולת לצאת מפניות בזריזות וכמובן להעלות את רף הריגוש ברכיבה.
המונסטר של דוקאטי משך לאורך כל ההיסטוריה, גם רוכבים חדשים וצעירים אל המותג והדור הרביעי למונסטר יוצע גם בגרסה מוגבלת ל-47 כ"ס (רישיון A1) ואת הגבלה זו ניתן להסיר עם שדרוג הרישיון באופן חוקי לגמרי.
דוקאטי מונסטר החדש נולד להיות קל וקומפקטי במיוחד. בדומה למונסטר הראשון, שנבנה סביב שלדה שתוכננה בהשראת הסופרבייק של אותה התקופה, המונסטר החדש תוכנן בצורה קפדנית על בסיס אותה השיטה – עבורו תוכננה שלדת אלומיניום חדשה, קשיחה וקלילה, בהשראת הסופרבייק המודרני של דוקאטי – הפניגאלה. שלדת אלומיניום זו קלה ב-4.5 ק"ג! ביחס לשלדה של הדור השלישי, 60 אחוז חזקה וקשיחה ממנה וכמובן קומפקטית בהרבה בממדיה. בנוסף לכך, החישוקים משילים 1.7 ק"ג ממשקלם, הזרוע האחורית קלה ב-1.6 ק"ג ושלדת הזנב תורמת מצדה לדיאטה 1.9 ק"ג נוספים. התוצאה היא אופנוע שקל ב-18 ק"ג ולכן גם חד יותר, מתמרן מהר יותר, מאיץ חזק יותר וכמובן תחושתי ומהנה יותר מהדורות שקדמו לו. בנוסף לכך, המונסטר החדש מצויד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר – ABS המתחשב בזווית הטיית האופנוע, בקרת אחיזה, בקרת ווילי, בקרת זינוק, מצבי רכיבה, לוח מחוונים TFT צבעוני בגודל 4.3 אינץ' ועוד.
ה-DNA של המונסטר שהפך אותו לאייקון מוטורי וללהיט מכירות לאורך כל השנים היה הפשטות – מנוע, מכל דלק, כידון ומושב שכולם מכוונים לרכיבה טהורה, מהנה וקלילה. הדור החדש מוסיף לפתח את תכונות יסוד אלה ושומר על מאפייני העיצוב החשובים – ליטוש מכל הדלק, פנס החזית המעוגל, הזנב הקליל וההדגשה מוחשית ביותר למנוע. הקווים החדשים בעיצוב הכללי מדגישים שמדובר בדור חדש לגמרי, פרק חדש באבולוציה של האופנוע המפלצתי של דוקאטי שמשלב קלאסיות אלגנטית עם ספורטיביות מודרנית מתוחכמת. במבט על, האופנוע החדש חושף קווים חושניים – מושב צר בין מכל דלק וזנב רחבים אשר יוצרים תנוחת רכיבה מושלמת המחברת את הרוכב למכונה, גם ברכיבה יומיומית, בטיול ממושך ואפילו ברכיבת מסלול.