אופנועי דו שימושי-הגדרות

אופנוע דו שימושי מיועד עבור רוכבים שרוצים יכולות מגוונות מאופנוע שלהם, רכיבה למרחקים ורכיבה בתנאי שטח הם רק חלק קטן מהיכולת של אופנוע דו שימושי.

מהנדסי אופנועים דו שימושים שמים לנגד עיניהם מטרה קשה: לייצר אופנוע שיודע לעשות הכל אבל גם מהנה לרכיבה בכל תנאי שיתקל בו. בשביל יכולות כאלה אופנוע דו שימושי מצויד בכמה פיצ'רים שהם חובה כמו: מיכל דלק מוגדל, גלגלים בקוטר 21 אינץ' ו18 אינץ',  בולמי זעזועים עם מהלך ארוך שיתאים לשטח, מושב נוח לגמיעת מרחקים ארוכים אך גם צר ונוח ברכיבת שטח, גלגלי שפיצים(חישורים) שמתאים לרכיבת שטח אך חשוב שהם יהיו נטולי פנימית (הפחתת משקל מוקפץ), בנוסף, חובה שיהיה בכל אופנוע דו שימושי מגן רוח טוב ומדויק שיסיט את הרוח החזקה שהרוכב יכול לעבור בהרפתקה הבאה שהוא יצא אליה.

בולמי הזעזועים ומערכות האלקטרוניקה משחקות תפקיד חשוב באופנוע דו שימושי מהדור האחרון, לא עוד אופנועים "טיפשים" ללא מערכות בטיחות. מערכות הבטיחות גם עוזרות לרוכב להשתלט על האופנוע בשטח, כמו ב-דזרט איקס של דוקאטי, שמגיע עם מספר מערכות אלק' מתקדמות ישר מאופנועי המרוץ של החברה מבולוניה, חבילת האלקטרוניקה הDesert X מגיעה כסטנדרט וכוללת: בקרת החלקה עם מצבים מיוחדים לרכיבת שטח, בקרת בלימת מנוע, בקרת ווילי, קוויק שיפטר לשני הכיוונים, ומצבי הספק משתנים למנוע, מוכן לכל תרחיש.

מערכות אלק' ישמרו עליך מטעויות אבל מי שישמור שהגלגלים יישארו על הקרקע הם בולמי הצעצועים של האופנוע. אופנוע דו שימושי אמיתי חייב להיות מצויד במערכת בולמי זעזועים מתאימה לתנאים קשים, המאפיינים שלהם חייבים לכלול מהלך ארוך (מעל 210 מ"מ) מהמזלג הקדמי והבולם האחורי. בדזרט איקס של דוקאטי למשל בולמי הזעזועים מגיעים עם מהלך של 230 מ"מ במזלג הקד' בקוטר 46 מ"מ ומאחור 220 מ"מ, בשני הצדדים הבולמים מתכוונים באופן מלא עם כל האפשרויות. פיצ'ר זה מייצר יכולת שטח אמיתית לאופנוע שהשימוש היום יומי בו יהיה רוב הזמן בכביש.

אופנוע דו שימושי חייב גם להיות טוב בכביש, שם הוא יבלה את רוב חייו. לייצר אופנוע שמרגיש טוב בכביש ויש לו פיצ'רים כמו בולמי זעזועים ארוכי מהלך וגלגלים בקוטר שעלה על 19 אינץ' נשמע כמו משימה קשה, בדרך כלל אופנועים אלה מרגישים מאוד מגושמים בכביש, אך לפעמים יש יוצאי מן הכלל כמו ה- Desert X של דוקאטי, מהנדסי דוקאטי הצליחו שוב לייצר אופנוע שמשנה את כללי המשחק, הפעם הם ייצרו לדזרט איקס החדש שלדה חדשה לחלוטין עם גאומטריה מיוחדת כך שלא תרגישו את הגמלוניות שמאפיינת את רוב האופנועים בסגמנט הרותח הזה.

עוד מהבלוג שלנו:

אופנועי דו שימושי-הגדרות

אופנוע דו שימושי מיועד עבור רוכבים שרוצים יכולות מגוונות מאופנוע שלהם, רכיבה למרחקים ורכיבה בתנאי שטח הם רק חלק קטן מהיכולת של אופנוע דו שימושי.