רכיבה נכונה על אופנוע

רוכבים על אופנוע שנים? חושבים שיש לכם את הסקיל הדרוש לרכיבת אופנוע בבטיחות ובהנאה?

הפעם נרד קצת לפרקטיקה של הרכיבה, ונראה מה הם החוקים הבסיסים לרכיבת אופנוע נכונה.

אופנוע הוא כלי רכב דו גלגלי שנועד לעבור את הדרך בצורה היעילה ביותר או בצורה המהנה ביותר. ברכיבה יום יומית הרוכב נדרש להתמודד עם מפגעי הדרך ומשתמשים נוספים שנמצאים בסביבתו, ה"קלף" הראשון שיש לו הם העיניים שלו, התמצאות מרחבית חשובה ביותר בכל הקשור ברכיבה על אופנועים, היכולת שלנו לצפות את מה שהולך להתרחש עולה משמעותית כשאנו מביטים קדימה אל האופק,תמיד נחפש את המפגע הבא או הרכב שמתקרב אלינו מאחור, מבט אל האופק הוא מהיכולות החשובות שהרוכב צריך לאמץ, גם כשהוא מסתכל לאחור במראות הוא תמיד צריך להסתכל רחוק אל האופק כדי להיות מוכן לסכנה הבאה. בנוסף, אנו ממליצים להשאיר תמיד את המראות המקוריות של האופנוע מפני שהן מתוכננות הכי טוב מבחינת מרחב ראיה.

חביקת האופנוע עם הברכיים באזור מיכל הדלק חשובה מאוד לביטחון הרוכב והתעייפתו לאורך זמן הרכיבה, ככל שהרוכב יחבוק את הרגליים חזק באזורי המגע שלו עם האופנוע יהיה לו קל לשחרר את הלחץ על הכידון וכך ידי הרוכב יתעייפו פחות לאורך הרכיבה ורמת הריכוז של הרוכב תעלה בצורה משמעותית. בנוסף, ההיגוי יהפוך לקל משמעותית וכל פקודת היגוי תתרחש ללא מאמץ והאופנוע יתגלגל בדיוק לאן שהרוכב ירצה או מביט.

תפעול מנופי הבלם והמצמד של האופנוע הוא נושא מעניין, יש מגוון דעות לגבי נושא זה, חלק מהרוכבים יתעפלו את ידיות הבלם והמצמד של האופנוע בעזרת אצבע אחת ויש כאלה שילחצו על הידיות בעזרת ארבע אצבעות, הנושא נתון לויכוח וכל רוכב יכול להחליט בעצמו כמה אצבעות להפעיל כדי לייצר את עוצמת הלחיצה שנכונה לסגנון הרכיבה שלו. אנחנו ממליצים על 2 אצבעות, כדי לייצר גם עוצמת לחיצה אך עם רגש גבוה כדי לדעת מתי אנחנו מגזימים.

בחלק מאופנועי דוקאטי מורכבות גם מערכות שיעזרו לרוכב להתמודד טוב יותר מול מפגעי הדרך כמו הראדר של המולטיסטרדה V4S וכך לפנות את ריכוז הרוכב לתפעול האופנוע, במונסטר החדש למשל תמצאו מערכת בקרת החלקה מתוחכמת שתתקן את טעויות הרוכב על המצערת, ותמקסם את האחיזה בכל רגע נתון.

 

כתב: פ. גולדשטיין

*מאמר זה מבטא אך ורק את דעת כותב המאמר ואינו מתיימר להיות נכון, אין לסמוך על האמור בו כעצה מקצועית ומומלץ בכל מקרה להתייעץ תמיד מדריך רכיבה או בית ספר לרכיבה מתקדמת.

עוד מהבלוג שלנו:

אופנועי דו שימושי-הגדרות

אופנוע דו שימושי מיועד עבור רוכבים שרוצים יכולות מגוונות מאופנוע שלהם, רכיבה למרחקים ורכיבה בתנאי שטח הם רק חלק קטן מהיכולת של אופנוע דו שימושי.