פניגאלה 959 קורסה

מחיר למזומן, החל מ: 159,959 ש"ח
לא כולל הוצאות ואגרות רישוי
צבעים:

דרגת רשיון: A

תשוקה, רצון לחדש, רצון לשלב את מה שטוב בשני העולמות, אלה העקרונות שניצבים מאחורי דוקאטי פניגאלה 959 קורסה. מחד, השלדה, המרכב, מערכות המתלים והבלימה הם דוקאטי פניגאלה טהור. אופנוע כבד קיצוני מאידך, המנוע הוא האינטרפרטציה המודרנית הטהורה ביותר למנוע ה-V שני צילינדרים של דוקאטי. התוצאה היא אופנוע קל, אופנוע כביש זריז, בעל יכולות תמרון מדהימות. התוצאה היא פניגאלה 959 קורסה.
שלדה
 
שלדהמונוקוק, אלומיניום
בסיס גלגלים1431 מ”מ
זווית מזלג24 מעלות
מתלה קדמימזלג Ohlins Nix30 עם כוונון מלא.
מהלך מתלה קדמי120 מ”מ
גלגל קדמיאלומיניום בעל 10 חישורים, קל במיוחד, 3.50”×17”
צמיג קדמיפירלי Diablo Rosso Corsa 120/70 ZR17
מתלה אחורימזלג Ohlins TTX 36 עם כוונון מלא. זרוע אחורית דו צידית
מהלך מתלה אחורי130 מ”מ
גלגל אחוריאלומיניום בעל 10 חישורים, קל במיוחד, 5.50”×17”
צמיג אחוריפירלי Diablo Rosso Corsa 180/60 ZR17
בלם קדמיזוג דיסקים חצי-צפים 320 מ"מ, קליפרים מונובלוק Brembo M4.32 רדיאליים 4 בוכנות. מערכת ABS בעלת 3 מצבים
בלם אחורידיסק יחיד 245 מ”מ, קליפר 2 בוכנות. מערכת ABS בעלת 3 מצבים
קיבולת מיכל דלק17 ליטר
משקל רטוב197.5 ק”ג
משקל יבש175.5 ק”ג
גובה מושב830 מ”מ
ציוד
ציוד סטנדרטימזלג אוהלינס NIX30, בולם זעזועים אחורי אוהלינס TTX, משכך היגוי אוהלינס,מצבר ליטיום סכמת צביעה של קבוצת המוטו GP של דוקאטי . מזלג אוהלינס NIX30, בולם זעזועים אחורי אוהלינס TTX, משכך היגוי אוהלינס,מצבר ליטיום סכמת צביעה של קבוצת המוטו GP של דוקאטי
מנוע
סוגL-טווין סופרקוואדרו, דזמו, 4 שס' לצילינדר, קירור נוזל
נפח955 סמ”ק
מהלך X קדח100×60.8 מ"מ
יחס דחיסה12.5:1
הספק150 כ"ס ב-10500 סל"ד
מומנט10.4 קג"מ ב-9000 סל"ד
הזרקת דלקמיצובישי, אלקטרונית. מצערת “Ride-By-Wire”, זוג מזרקים לגוף המצערת
מפלטנירוסטה, עם ממיר קטליטי בחיפוי אלומיניום
מערכת הינע
תיבת הילוכים6 הילוכים עם DQS – Ducati Quick Shifter מעלה/מטה
יחסי תמסורת1=37/15 2=30/16 3=27/18 4=25/20 5=24/22 6=23/24
הנעה ראשוניתגלגלי שיניים, יחס 1.77:1
הנעה סופיתשרשרת , גג”ש קדמי 15, גג”ש אחורי 43
מצמדSlipper Clutch רב-דיסקי, רטוב. הפעלה הידראולית
טיפולים
טיפול קטן12,000 ק"מ
טיפול גדול24,000 ק"מ

מנוע הסופר קוואדרו של דוקאטי, בנפח 959 סמ"ק מפיק 150 כוחות סוס ו-10.4  קג"מ, שרובם זמינים כבר בסל"ד נמוך הודות למבנה ה-V של המנוע. אך המנוע הזה הוא הרבה יותר מנתונים טכניים: הוא מנוע V קלאסי של דוקאטי שתוכנן בראש ובראשונה להענקת מרכז כובד נמוך, לאפשר לאופנוע יכולת תמרון גבוהה הודות ליכולת לחיות בהרמוניה נדירה על השלדה – ועם הרוכב.

מהירות נמצאת בפרטים הקטנים, אלו שהופכים את דוקאטי פניגאלה 959 קורסה לאופנוע כל כך מרתק. מילת המפתח היא "מרכז כובד". הקונספט שעמד לנגד עיני מתכנני הפניגאלה 959 קורסה הוא קונספט של אחידות – אינטגרציה בין רכיבים כדי לייצר אופנוע ספורט מושלם, דרך חיים בה השלדה מתוכננת סביב המנוע כאשר המנוע מהווה חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מן העיצוב, כדי להשיג הרמוניה שמתבטאת בחוויית הרכיבה והופכת את הפניגאלה 959 קורסה להרבה יותר מאופנוע – אופנוע קל שהוא ישות של מהירות שמהווה חלק בלתי נפרד מן הרוכב.

זה מתחיל במערכת הפליטה, שני צינורות סעפת היוצאים מן המנוע ונחשפים לרגע אחד בלבד דרך הפרינג. אחר כך הם מתחבאים. ואז הם שוב מגיחים מאחור. זוהי רק דוגמה אחת למאות אלמנטים עיצוביים שמרכיבים את דוקאטי פניגאלה 959 קורסה באופן מושלם והופכים אותו לאופנוע כביש קיצוני לא רק בביצועים, גם במראה. ככה זה באופנוע שתוכנן סביב מנוע אגדי- שהעיצוב שלו מיועד להמחיש אינטגרציה מלאה ומרשימה בין רכיבים. מדובר באופנוע שתוכנן על ידי מהנדסים, שעובדים בסמוך למסלול מרוצים בדיוק כפי שהם עובדים בסמוך לפס היצור- והעיצוב ממחיש זאת היטב: עיצוב הפניגאלה 959 קורסה מטשטש בקלות את הגבול בין כביש למסלול, בדיוק כפי שהוא נועד לטשטש את הנוף.